piątek, 5 stycznia 2018

Giełda rowerowa – jednoaktówka, jako że tekst mieści się w jednej małej aktówce


Osoby: ona – stylu ikona
       on – nie wiem, nie przyglądałem się
To pana rower?
W jakim sensie?
Komplikuje pan rozmowę
Nadaje jej inną formę
Chyba nie ma takiej potrzeby
Chciałbym rozpoznać własne intencje
Ważne, że moje są panu znane
Ale też mają dynamiczną naturę
Moja intencją jest zakup roweru
Tak czy owak nasze intencje powinny się spotkać
Czy nasza rozmowa realizuje tę pana strategię?

Dostrzegam dobre  rokowania
Jeśli tak, to głównie dzięki pańskim staraniom
Potwierdzam - jest trochę asymetrii w tym względzie
Trochę? - proszę nie przeceniać mojego zaangażowania
A jednak pozwoliło zbudować jakieś przyczółki
Ocenię ich jakość przechodząc do rzeczy
Nie mam nic przeciwko temu
Zatem, jakie są powody tej konsensualnej zabawy?
Są trzy - z czego dwa panią komplementują
Niech więc pan karmi moją  próżność
Powód pierwszy to pani wdzięk, który…
A drugi to zapewne bezpretensjonalność?
To co pani sugeruje, jest na dziesiątym miejscu…
Jest pan trochę złośliwy
Na pani życzenie
A więc ad rem
Drugi powód - pani inteligencja, która pozwoliła na kontynuację zabawy
A trzeci?
Ten nie jest dla pani miły
Śmiało!
To nie jest mój rower
Zatem marnowaliśmy czas
Przeciwnie, cały czas pracował dla nas...


M.S. grudzień 2017